آناتولی در طول جنگ ها و شکست ها قرن ها میزبان تمدن ها بوده است. پنهان کردن اثری از تمدن های مختلف در هر گوشه ، آناتولی همچنان مورد تحسین بسیاری از گردشگران داخلی و خارجی است.آثار باستانی و بناهای قدیمی قرن ها منتظر بازدید کننده ها هستند که گاه در بالای کوه ، گاه در کنار دریا است.

دره ایلارا ، آکسارای

عمق دره ایلارا 120 متر محاسبه می شود.این دره پس از انفجار گدازه در کوه حسن شکل گرفته است. در طول قرن ها ، کلیساهای زیادی در این دره آسمانی ساخته شده اند.

دریاچه بالیکلی ، شانلی اورفا

صدها هزار گردشگر هر ساله پس از شنیدن داستان آن ، از دریاچه بالیکلی در شانلی اورفا دیدن می کنند.این افسانه می گوید مردم به دلیل اعتقادات مذهبی وی می خواستند حضرت ابراهیم را آتش بزنند.درست هنگامی که آنها قصد داشتند ابراهیم را در آتش پرتاب کنند ، او در دریاچه بالکلی افتاد.ماهی های موجود در آن مقدس اند. به همین دلیل گردشگران بی شماری می خواهند فضای مقدس این دریاچه باشکوه را تجربه کنند.

اولو دنیز (دریای مرده) ، مولا

 دنیز در سال 2016 به عنوان زیباترین ساحل جهان انتخاب شد.دلیل نام "دریا مرده" این است که حتی در هنگام طوفان در دریاهای همسایه ، حتی کوچکترین نوسانی دراولو دنیز مشاهده نمی شود.این نام را از ساختارآرام آن گرفت.اگر تاکنون منطقه فتحیه در مولا را که الی دنیز در آن واقع شده است ، ندیده اید ، باید حتما یک برنامه بریزید و هرچه سریع تر این زیبایی طبیعی را ببینید.

حسن کیف ، باتمان

میزبانی از تمدنهای مختلف در هر دوره از تاریخ ، اثری از فرهنگهای مختلف دارد.ویرانه های معماری بیزانس و اسلامی را می توانید در سایت میراث فرهنگی مشاهده کنید.

کوه نمروت ، آدیامان

کوه نمروت در نزدیکی منطقه کاهتا در آدیامان واقع شده است و از بازدید کنندگان ملی و بین المللی استقبال می کند.کوه نمروت به ارتفاع 2150 متر در سال 1987 به عنوان میراث فرهنگی یونسکو اعلام شد. به ویژه تندیس های خدایان یونان و فارس ساخته شده توسط پادشاه کامژین آنتیو تئوس مورد توجه علاقه مندان تاریخ است.

پاموکاله ، دنیزلی

پاموکاله واقع در دنیزلی، با صخره های آهکی سفید خود توجه همه دنیا را به خود جلب می کند.صخره های آهکی سفید ساخته شده از مواد معدنی وکربنات سنگ هایی هستند که به دلایل مختلف توسط بارش ایجاد می شوند. آب حرارتی در این استخرهای سنگی هر روز در معرض بازدید کنندگان قرار می گیرد. تراورتن های پاموکاله در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار دارند.

دودکش های پری ، کاپادوکیا

دودکش های پری در نتیجه باد و باران بر گدازه های در حال فرسایش کوه ارشییس و کوه حسن 60 میلیون سال پیش شکل گرفت. امروز فعالیت های مختلفی از جمله پرواز بالون در منطقه انجام می شود. کاپادوکیا نیز در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار دارد.

سرای اسحاق پاشا

این کاخ که از دوره عثمانی تا به امروز زنده مانده است ، اثری بسیار برجسته و مشهور است.  سرای اسحاق پاشا ساخته شده در دوره امپراتوری عثمانی است. این کاخ به عنوان یک مقصد محبوب برای گردشگران که از استان های  شرقی بازدید می کنند ، در ضلع شرقی منطقه دواوبیازیت واقع شده است. در داخل کاخ طاق های داخلی وجود دارد. در حیاط اول ، درب اصلی ورودی کاخ است کهدر نمای شرقی واقع شده و مهمترین قسمت کاخ است.

 


اقامت ترکیه واقع ,منطقه ,میراث ,دریاچه ,بازدید ,ساخته ,جهانی یونسکو ,یونسکو قرار ,سرای اسحاق ,اسحاق پاشا ,میراث جهانی ,میراث جهانی یونسکو ,فهرست میراث جهانی منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

دانلود موزیک فیلم و مقاله derakhte danesh اینجا همه چی هست وبلاگ شخصی حجت الاسلام حسینعلی فعالی web2020 هدایای تبلیغاتی دبیرستانی ها